Općenito govoreći, najnovije web stranice više ili manje imaju sličan dizajn ili grid. Glavni razlog za to je što su stranice postale “Mobile Ready”, a to je dobilo na značaju od zadnjeg Google-ovog Mobile Friendly update-a. U nastavku ćemo nabrojiti koji su to zadnji trendovi i savjeti u području web dizajna.
Responzivan dizajn
Responzivan dizajn je postao izuzetno popularan zadnjih godina zahvaljujući porastu korištenja mobilnih uređaja. Sa sigurnošću možemo reći da će se responzivan dizajn poprilično dugo zadržati jer predstavlja jednostavan način kako napraviti Mobile Friendly web stranicu. Naravno, ukoliko se responzivan dizajn ne koristi kako treba može doći do određenih problema.
Material Design
Krajem 2014. godine Google je pokrenuo svoj novi dizajnerski jezik, Material Design. Koristi efekte sjene te koncepte dubine i kretanja kako bi dizajn prikazao što realnije korisniku. Njegov cilj je stvaranje čistog, modernog dizajna koji je fokusiran na UX. Sa svojim minimalističkim izgledom Material Design ima puno poveznica s još jednim rastućim trendom – flat design (ravan dizajn).
Bogate animacije
Animacije se sve više upotrebljavaju kako bi istaknule određene dijelove stranice, čineći ju tako interaktivnijom i zabavnijom. Ipak animacije se ne mogu ubaciti bilo gdje na stranicu, potrebno je procjeniti pravo mjesto da bi se animacija uklopila u priču.
Animacije možemo podijeliti u dvije skupine:
- Animacije velikih razmjera – koriste se kao primarni alat koji ima više utjecaja na korisnike, a sadrži efekte kao što su parallax i pop-up obavijesti
- Animacije malih razmjera – sadrže spinere, hover efekte i traka prikaza tijeka učitavanja
Tipografija
Tipografija je važan element web dizajna čiji je zadatak web stranicu učiniti ljepšom, ali i čitljivijom. Tvrtke počinju sve više koristiti veći i jače izražen font (deblji font) kako bi istaknuli sadržaj na stranicama. Ovakav stil najbolje funkcionira kada je dizajn na ostatku stranice minimalistički i čist.
Ultra – minimalizam
Neki dizajneri prkose standardnim konvencijama izgleda web stranice tako da klasični minimalizam dovode do ekstrema. Na taj način prikazuju samo osnovne stvari, kao što su izbornik, društvene mreže te kratke informacije.
Sitni detalji
Fokus na sitne detalje je jako bitan ove godine, pa ćemo tako sve češće vidjeti elemente kao što su hamburger navigacija ili logotip u samom kutu stranice.